Rövid leszek.
Van egy mentőautó és az abban szabályszerűen nem kivitelezhető maszkos lélegeztetést egyértelműen megtiltó főigazgatói utasítás.
Az utasítás kerek perec leírja, hogy a kocsiban a legegyszerűbb és legmegbízhatóbb módon NEM KIVTELEZHETŐ a ballonos-maszkos lélegeztetés, ahhoz a beteget a kocsiból ki kell venni.
"A szabad légút biztosítása és az egyszerű eszközös (maszkos-ballonos) lélegeztetés a kritikus állapotú betegek ellátásának első két lépése. E technikákat hagyományosan a beteg feje mögött elhelyezkedve alkalmazzuk, mert kivitelezésük és a lélegeztetés hatásosságának folyamatos ellenőrzése e pozícióból a legegyszerűbb és legmegbízhatóbb.
Az új "B" típusú mentőgépjárművekben a hordágy fejvégénél az ellátó számára rendelkezésre állóhely nem teszi lehetővé a fenti eljárások szabályszerű alkalmazását, így ezekben a mentőegységekben csak a már stabil légúttal rendelkező és maszkos-ballonos lélegeztetésre nem szoruló beteg szállítható."
Sokadjára vagyok kénytelen ált. isk. negyedikes szintű szövegelemzést adni, mert sajnos a magyarázkodók biztosan nem okosabbak, mint egy ötödikes, viszont mindenkit hülyének néznek.
Tehát: A fenti mondatok szerint a HELY nem teszi lehetővé a legmegbízhatóbb lélegeztetést. Ennek megfelelően egyértelmű, hogy a berendezés el lett cseszve. Innen kezdve, az a magyarázkodás, hogy a kocsi ilyen és olyan szabványnak megfelel, van benne klíma, infúziómelegítő, GPS és még ki tudja, micsoda tökéletesen ÉRDEKTELEN ÉS LÉNYEGTELEN. A lényeg ugyanis az, hogy NINCS A KOCSIBAN HELY a rajta dolgozók kompetenciájába tartozó lélegeztetés elvégzésére és az utasítás II pont 3. bekezdés b. része szerint a beteget KI KELL HÚZNI a kocsiból.
Tehát az a magyarázat, hogy menet közben, vagy csak megállva lehet-e lélegeztetni, megint csak LÉNYEGTELEN, a figyelem elterelésére alkalmas magyarázkodás, mert a baj az, hogy a beteget KI KELL HÚZNI a kocsiból. (Zárójel: lehet menet közben is lélegeztetni, ha VAN HELY...Én is megtettem régen hébe-hóba, ha az volt az egyetlen lehetőségem.) Az eddig hallott magyarázkodás kommunikációs trükk, a figyelem elterelése a lényegről.
Továbbá: az ÚJRAÉLESZTÉS, ami ezekben a mentőgépjárművekben is előforduló esemény alapja a megfelelően végzett lélegeztetés. A kocsi tehát jelen formájában (függetlenül a csili-vili egyéb felszereléstől, a belmagasságtól és a GPS-től) a főigazgatói utasítás szerint ALKALMATLAN a legfontosabb mentőfeladat, az újraélesztés kivitelezésére is.
A fentieknek megfelelően a ma reggeli bárgyú vigyorral kezdődő M1-es riport (http://www.medicalonline.hu/eu_gazdasag/cikk/ez_egy_szakmai_nonszensz ) valójában csak Obersovszky Péter meggyőzésére alkalmas, de ne felejtsük el, ő Schmitt Pálnak is mindent elhitt...
A főigazgató és alkalmatlan brigádjának lemondását tehát továbbra is várjuk, ahogy a választ is a címben feltett kérdésre.
Ui: amint lerobban a jövőben egy esetkocsi, a korábbi évek tapasztalata és OMSZ-os gyakorlata szerint tartalékként ezek a mentőgépjárművek lesznek ideiglenesen esetkocsiként bevetve... ... ...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.