HTML

Érted ki megy?

Már több, mint 20 év mentési és kórházi tapasztalatával a hátam mögött, a modern légimentési hálózat kiépítése után - most a partvonalon kívülről - lehet tükröt mutatni és kérdéseket feltenni, hogy tudjuk, mi történik, ha értünk jönnek. Pár év alatt megmutattuk a gyakorlatban, hogy lehet menteni másképp. Akkor miért ne folytathatnánk most így? Végülis mindenkit érhet baleset...

Friss topikok

  • Krinyo: Eltelt egy negyedév, és Burány még mindig a helyén, miközben az OMSZ-nál ég a ház... (2014.11.24. 16:18) Újratervezés. Forduljon meg, amíg lehet!
  • Krinyo: Eddig nem találkoztam olyan szakemberrel, aki ezt a döntést kicsit is elfogadhatónak nevezte volna... (2014.05.26. 18:41) RSI - szarva közt...
  • Madagaszár: Kedves Bajtársak! Gyönyörű döntés született mondhatom. Csak tudnám mi a f-ra vártak eddig... Kriny... (2014.03.04. 13:40) Vége
  • szolzsenyicin, az első szovjet antibiotikum: www.kormany.hu/download/f/3b/11000/Orsz%C3%A1gos%20Ment%C5%91szolg%C3%A1lat%20f%C5%91ig.pdf remél... (2013.12.04. 17:53) Mozi
  • Mentés - másképp: Megnyerte. www.waypointmagazine.com/story505 (2013.06.04. 19:33) Mentők Napja 2.0 - egy EMMY Díjra jelölés apropóján

Címkék

104 (1) 112 (1) 90 nap a Mentők közt (1) áek (1) aeromedical evacuation (1) AirMed (1) államelnök (1) államtitkár (3) Bajnai (1) baleseit (1) baleset (3) baleseti (1) bázis (1) bázisdemokrácia (1) béremelés (1) Berényi (1) betegszállítás (1) blog (1) Büki szimpózium (1) bulvár (1) Burány (5) cenzúra (1) cloud (1) co payment (1) dakar (1) devecser (1) eduped (1) egészségügy (7) ellátás (2) emigráció (1) eu (1) facebook (1) fejlesztés (3) főigazgató (7) gazdálkodás (1) Gorove (2) gyerek (1) győrfi (2) Győrfi (1) háború (1) helikopter (9) Hende (1) Hoffmann (1) hóhelyzet (1) honvéd (1) honvédség (2) informatika (1) Isteni műszak (1) ítélet (1) jogerő (1) kamill (1) katasztrófavédelem (2) kockázatelemzés (1) kolontár (2) költségvetés (1) kommunikáció (1) kongresszus (1) kórház (1) korházszövetség (1) kötbér (1) közbeszerzés (1) kutatás-mentés (1) légimentés (21) légimentő (2) Légimentők (1) légimentők (3) légimentő vándorgyűlés (1) lélegeztetés (1) lemondás (5) Mártai (9) mártai (1) MÁV (1) mentés (32) mentésirányítás (1) mentésügy (2) mentő (2) mentőápoló (1) mentőautó (11) mentőhelikopter (7) mentők (10) mentők napja (1) mentőmunka (1) mentőrepülő (1) mentőszolgálat (9) Mentőszolgálat (1) Mikulás (1) miniszterelnök (1) Miskolc (1) MOK (1) ÖAMTC (1) olimpia (1) OMSz (1) omsz (30) OMSZ (27) Orbán (1) orvos (1) orvos-beteg kapcsolat (1) orvos elvándorlás (1) OTH (1) pályázat (1) paraszolvencia (1) parlagfű (1) per (1) PhD (1) plágium (1) politika (1) prehospitális ellátás (1) rendszerszemlélet (1) repülő (1) rezidens (1) Rózsa (1) RSI (1) Sándor Mária (1) sügősségi (1) sürgősségi (1) sürgősségi akadémia (1) sürgősségi szakma (1) szervezet (1) Szócska (9) szócska (2) szóvivő (3) TEK (1) Télapó (1) Temesvári (2) tiop (2) TIOP (1) traumatológia (1) ünnep (1) vezetőség (1) Vízimentők (1) vörösiszap (2) Címkefelhő

2016.01.06. 19:24 Mentés - másképp

Kérem a következőt!

ursula-nover.jpg

Kis egészségügyi rendszerelmélet, első rész.

Beteg érkezik tetszőleges, mondjuk kontroll vizsgálatra. Hogy is kerül sorra, hogy dr. Bubó megvizsgálja?

Induljunk ki abból, hogy az orvosi szakrendelés egyfajta szolgáltatás. Az orvos rendel, jobb esetben, nem a beteg diktál. Nekünk viszont meg kellene próbálni valóban szolgáltatni, nem pedig telibe szívatni a népet. Még akkor is, ha nehéz.

Tudom persze, hogy alapvetően rendszerhibáról van szó, nem feltétlenül az egyes orvos a hibás, ezért a posztot elsősorban nem is nekik addresszálom, hanem sokkal inkább sok nagyfejű kórházvezetőnek, akik láthatóan sokszor inkább az optikai tuningra mennek, semmint a valós tartalomra.

A kérdést ezerszer feltették barátaim, én magam se értem, hogy ebben mi a jó, de hátha... Most, hogy kicsit hangosabban hallani a feudális rendszer ellen felszólalók, a hálapénzt elutasító kollégák, az elefántcsonttornyot lebontani kívánók hangját, egy posztot nekem is megér a dolog. Hátha segít. Főleg, hogy az elmúlt hónapokban két országos kaliberű intézetet (Városmajori Ér- és Szívsebészeti Klinika, Országos Onkológiai Intézet) is meglátogattam felhasználóként.

Mindkét helyen a következő módon kerültem ajtón belülre:

Alapból volt egy hetekre előre, órára, percre(!) egyeztetett időpont. Aztán az intézetbe érkezve egy banki ügyfélhívó rendszerhez hasonló érintőképernyős gépből sorszámot húztam. Majd Ursula kb. negyedóránként az ajtót kinyitva bevette az újonnan érkezett várakozók papírját. Mindezek után nagyjából két és fél óra múlva sorra is kerültem.

Namost, kedves kórházvezetők: a három egyidejűen működtetett rendszerből kettő tuti felesleges. Pénzkidobás és/vagy parasztvakítás és/vagy a rendszerszemlélet, logisztikai ismeretek teljes hiányáról árulkodik.

Mert vagy időpontra megyek és akkor +/- 20 percen belül kerüljek sorra (jééé, érdekes, a magánrendelésen működik?!), vagy húzzak sorszámot, mint a bankban és akkor az előttem várakozók számát is látva egyszer csak behívnak, vagy Ursula vegye be a papírokat és azok alapján bent döntsenek, hogy a betegségem, a szakmaiság vagy éppen kolléga mivoltom (vagy bármi más logika alapján) éppen mikor szólítanak. A legszebb, hogy az ajtón a szokásos kis üzenet van kiplakátolva, hogy a behívás sorrendje blablabla... 

Kórházat, egészségügyi intézményt vezetni nem csak pénzkérdés. Mondhatnám cinikusan, hogy józan ész is kell, de az bántó lenne. Ehelyett csak azt javaslom, hogy tessék már legalább egyszer, mondjuk afféle Mátyás királyként végigmenni a saját rendszeren, hátha találnak még egy-két olyan rést a pajzson, ami egy kis gondolkodással csökkenti a felhasználók (értsd: betegek) eleve meglévő frusztrációját...

Ja, és ha lehet, akkor ne a liftes, meg a portás legyen már a legnagyobb király a kórházban!

 

Szólj hozzá!

Címkék: kórház rendszerszemlélet orvos-beteg kapcsolat


A bejegyzés trackback címe:

https://mentes-maskepp.blog.hu/api/trackback/id/tr368246666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.