HTML

Érted ki megy?

Már több, mint 25 év mentési és kórházi tapasztalatával a hátam mögött, a modern légimentési hálózat kiépítése, majd számos külföldi projekt és egy 2015-ben létrehozott új cég után - most már az állami egészségügy partvonalán kívülről - lehet tükröt mutatni és kérdéseket feltenni, hogy tudjuk, mi történik, ha értünk jönnek. Pár év alatt megmutattuk a gyakorlatban, hogy lehet menteni másképp. Akkor miért ne folytathatnánk most így? Végülis mindenkit érhet baleset...

Friss topikok

  • szabidoki: Nem annyira a konkrét esetre reagálnék hanem általánosságban a bejelentő meg az irányítás viszonyá... (2023.05.11. 20:55) A Gálvölgyi-ügy margójára
  • Mentés - másképp: @szolzsenyicin, az első szovjet antibiotikum: Ez önmagában igaz, hisz több ember nem lenne, de min... (2021.03.31. 10:59) Segítség? Segítség!
  • kvadrillio: COVID...NEM ÍGY KELL MEGHALNI !!!„Nem tudjuk, hogyan fogunk meghalni, de így senki nem szeretne” –... (2021.01.31. 22:35) Oltani, vagy nem oltani, az itt a kérdés.
  • cardiobascuralis: A németeknél nem vörösek, hanem pirosak vagyunk. A vörös a narancssárga és a piros között elhelyez... (2021.01.08. 17:50) COVID Sims
  • CSOKKI MÁLNA: @HaD: mfor.hu/cikkek/makro/remdesivir-a-jarvanyugyi-szakerto-szerint-erthetetlen-miert-titkosak-... (2020.11.25. 21:51) Magad, Uram...

Címkék

#maradjotthon (1) 104 (1) 112 (1) 90 nap a Mentők közt (1) áek (1) aeromedical evacuation (1) AirMed (1) államelnök (1) államtitkár (3) ápolók (1) Bajnai (1) baleseit (1) baleset (3) baleseti (1) bázis (1) bázisdemokrácia (1) béremelés (1) Berényi (1) bérezés (1) betegellátás (1) betegszállítás (1) blog (1) Büki szimpózium (1) bulvár (1) Burány (5) cenzúra (1) cloud (1) COVID-19 (6) co payment (1) dakar (1) devecser (1) eduped (1) egészségügy (8) ellátás (2) emigráció (1) eu (1) facebook (1) fejlesztés (3) főigazgató (7) gazdálkodás (1) Gorove (2) gyerek (1) Győrfi (1) győrfi (2) háború (1) helikopter (9) Hende (1) Hoffmann (1) hóhelyzet (1) honvéd (1) honvédség (2) humánpolitika (1) informatika (1) Isteni műszak (1) ítélet (1) jogerő (1) kamill (1) katasztrófavédelem (2) kockázatelemzés (1) kolontár (2) költségvetés (1) kommunikáció (1) kongresszus (1) kórház (3) korházszövetség (1) kötbér (1) közbeszerzés (1) kutatás-mentés (1) légimentés (21) légimentő (2) légimentők (3) Légimentők (1) légimentő vándorgyűlés (1) lélegeztetés (1) lemondás (5) Mártai (9) mártai (1) MÁV (1) mentés (32) mentésirányítás (1) mentésügy (2) mentő (2) mentőápoló (1) mentőautó (11) mentőhelikopter (7) mentők (10) mentők napja (1) mentőmunka (1) mentőrepülő (1) mentőszolgálat (9) Mentőszolgálat (1) Mikulás (1) miniszterelnök (1) Miskolc (1) MOK (1) munkanélküliség (1) ÖAMTC (1) olimpia (1) oltás (2) OMSz (1) omsz (30) OMSZ (27) Orbán (1) orvos (1) orvos-beteg kapcsolat (1) orvos elvándorlás (1) OTH (1) pályázat (1) paraszolvencia (1) parlagfű (1) per (1) PhD (1) plágium (1) politika (1) prehospitális ellátás (1) rendszerszemlélet (1) repülő (1) rezidens (1) Rózsa (1) RSI (1) Sándor Mária (1) sügősségi (1) sürgősségi (1) sürgősségi akadémia (1) sürgősségi szakma (1) szakdolgozók (2) szervezet (1) Szócska (9) szócska (2) szóvivő (3) TEK (1) Télapó (1) Temesvári (2) TIOP (1) tiop (2) traumatológia (1) ünnep (1) vakcina (1) vezetőség (1) Vízimentők (1) vörösiszap (2) Címkefelhő

2012.05.04. 11:00 Mentés - másképp

Beteg szállítás, avagy a nagy rock 'n' roll svindli

 

Ki ne emlékezne a '80-as évek slágergyáros punk zenekarára, a Sex Pistolsra? Évek óta nem hallgattam a lemezeiket, de a napokban eszembe jutottak újra. Hogy miről? Meg fognak lepődni, az OMSZ betegszállítási projektjéről...

 

Felidézve a történteket: Molnár Lajos minisztersége idején leválasztották az OMSZ-ról a szakmai kíséretet nem igénylő betegszállítási feladatokat, amiket azóta országszerte több tucat magán betegszállító végzett el. 2010 őszén Beneda Attila kabinetfőnök bejelentette, hogy visszaszervezik az egészet az OMSZ alá. Az eredeti határidő 2011 június 1. volt. Ezt a határidőt először 2012 január 1-re, majd május 1-re módosították. Azaz végül másfél év volt a feladat végrehajtására (aminek racionalitását nem firtatom.) Sziszüphosz végig röhögött magában...

 

Az elmúlt heti hurráoptimista sajtónyilatkozatok után, amikor még mindenki mindenkivel egyetértett és az OMSZ a betegszállítók képviselőivel közösen bizonygatta a minisztériumban, hogy isten bizony frankó lesz a dolog, mára a káosztól hangos a sajtó (http://www.hirkereso.hu/search?q=betegsz%E1ll%EDt%E1s&timelimit=72&x=31&y=11&archivum=-1), betegek várnak elszállításra, miközben autók állnak üresen. Természetesen azonnal beindult az OMSZ-os dumagépezet, felemelték a szőnyeget, seprű a kézbe, Pőrfi Gyál a kamera elé és hajrá.

 

A dologgal csak egy baj van: maga az egész történet. Ugyanis tényleg úgy szar az egész, ahogy van, hiába kaptak rá több, mint másfél évet, mégis képtelenek voltak összerakni a projektet. Elköltöttek rá többszáz millió forintot, felvettek több, mint 130 embert, vásároltak egy taxi(sic!) szoftvert  (beszerzési ár? közbeszerzés? Valaki kérdezzen már rá, én hanyatt estem...) - majd rögtön az elején összeomlik a rendszer. Piszkosul nem érdekelne a dolog, ha mindeki a saját pénzével játszana, nem a költségvetési büdzsével, ha a végén nem lennének megszívatva a betegek és mondjuk a handabandázás helyett valaki végre kimondaná, hogy bocs, hibáztunk. De nem, újra megy a parasztvakítás, miközben az orrunk előtt követik el az évszázad svindlijét.

 

Ugyanis szó nincs betegszállítás irányításról.

 

Az irányítás effektív utasításokat jelentene az OMSZ irányító csoportokból minden egyes autónak, hogy innen és innen ide és oda induljon, ha végzett, akkor hova menjen tovább és kit vigyen A-ból B-be. Pontosan ugyanúgy, ahogy a mentőautókat is irányítják.

Mi történik ehelyett? Gyakorlatilag mechanikus feladatrögzítés, felírás, a telefon most az OMSZ-nál csörög (ha csörög és nem fagy le a rendszer...), majd ezután a beérkezett feladatokat egyszerűen továbbítják a betegszállítóknak, akik továbbra is saját maguk tervezik meg a sorrendiséget, végzik el a feladatokat, azaz irányítják saját magukat, majd a nap végén még összerakják az adatokat, amit viszont már nem kell visszajelenteni az OMSZ-nak. Azaz továbbra is ők határozzák meg a kocsijaik mozgását, a futott kilométereket, a menetlevelek alapján a cégük teljesítményét. 

 

Hát gratulálok. Ezért baromira érdemes volt másfél évet belefeccölni a dologba, eltapsolni egy rahedli lóvét és adni a szarnak egy pofont.

 

Államtitkár úr! Milyen érzés átvágott baleknek lenni? https://www.youtube.com/watch?v=2PCS9ITKIj8

22 komment

Címkék: omsz betegszállítás


A bejegyzés trackback címe:

https://mentes-maskepp.blog.hu/api/trackback/id/tr494488078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Félre Beszélő 2012.05.04. 16:53:57

Csak abban bízom, hogy legalább sokba került és valaki jól járt vele.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.05.04. 17:18:09

Onnantól kezdve nem lesz vicces, ha például egy dialízisre járó beteg nem fog időben eljutni a kezelésre. Mondjuk a kormányzati portálra eltapsolt milliárdok után ki gondolta komolyan, hogy össze tudnak gründolni egy normálisan működő rendszert.

Hisztis Mirtil 2012.05.04. 18:04:06

@chipanddale74:

Ez egész hamar be fog következni, mihelyt az OMSZ a területileg illetékesnek akarja majd kiosztani a betegszállításokat, bár anno ígérték de csak szóban hogy a vesebeteg szállításhoz nem nyúlnak! Ennyit az adott szóról

The Great Destroyer 2012.05.04. 18:18:06

Én ismerek olyan betegszállítót, aki két betegszállító autót is leállított, mert baromi drága egy ilyen kocsinál az üresjárat, az omsz meg nem igazán foglalkozik a koordinációval...

Krinyo 2012.05.04. 18:18:59

Jelenleg azert csinaljuk mi a feladatokat, mert az OMSZ 20 milliobol megrendelt rendszere nem kepes ezt megtenni. Csak addig kell nekunk csinalni, utana mar tenyleg igazi iranyitas lesz. El lehet kepzelni hogy milyen, ha most ez van.

Egyebkent mi, a betegszallitok mar egy negyed eve mondjuk, hogy ez igy nem lesz jo. Semmilyen szempontbol, mert az OMSZ nincs felkeszulve. Lesz@rt@k magasrol.

Itt a ceg, aki megnyerte a nem letezo kozbeszerzesi kiirast, es aki nem tudott 2 honap es egy het alatt osszehozni egy valamirevalo rendszert...

kozbeszerzes.hu/sid/popupFront/lid/popup/pid/0/hirdetmenyProperties?objectID=Hirdetmeny.portal_2928_2012&callback=none

Krinyo 2012.05.04. 18:27:59

Beneda hetfon a sajtonak akar demozni, hogy minden milyen szep meg jo. Gondolom addig szamitogepet is tesznek a "demo" irodaba, ahol megjelenik az ur, hogy minden ugy tunjon, szep meg jo. Addig van meg 2 nap. Hogy felenk egy gepen dolgozzak fel a papirra felvett szallitasokat, es este kuldik el egyben, az nem erdekel senkit. Majd a demo irodaban minden szep lesz.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2012.05.04. 19:00:43

Az hogy az OMSZ betegszállítási ágát anno kis cégekbe mentették, már akkor is halva született ötlet volt. A folyamatos betegszállítás volt a szolgálatnak a GPS, az útinform, a kórház-osztály-orvos ismeret. És a bővített állományból lehetett válogatni a kiemelt kocsik személyzetét. Most majd jó drágán visszaépítjük. A cégek lassan 0 szállítási kapacitást jelentenek, amihez gondolom joguk van. És véget ér egy időszak, mint az idén bezáró erőművek életében.

Krinyo 2012.05.04. 19:08:13

Dehogy volt halva szuletett otlet. A betegszallito cegek apropenzert csinaltak a betegszallitast ahhoz kepest, amit az OMSZ elkoltene. Az OMSZ (es annak alkalmazottai) nem kepes olyan fejjel gondolkozni, mint egy vallalkozo, akinek erdeke, hogy minel hatekonyabb legyen a szallitas, termeszetesen annak figyelembe vetelevel, hogy a beteg is idoben eljusson A-bol B-be, es haza. Neki mindegy, hogy elkuld 70 km-re egy betegert uresen, amit nem fizet senki. Nekem meg nagyon nem.
Allambacsi nem akar tobb penzt adni, mert nincs (megertem), de korlatozni sem akarja a szolgaltatast. A ketto egyutt nem megy. Most is 6 milliard a kassza, meg 2007-ben is annyi volt. Csak akkor meg 240 volt a gazolaj, meg olcsobb volt egy kicsit a munkaero...

mz/xxl 2012.05.05. 08:20:00

Akkor tisztázzunk a dolgok jogi oldalát (a tisztelt blogíró fejében is)!

19/1998. (Vi.3.) NM. rendelet
3. §. (4) 11 Az Országos Mentőszolgálat (a továbbiakban: OMSZ) országosan irányítja az Országos Egészségbiztosítási Pénztárral (a továbbiakban: OEP) kötött finanszírozási szerződéssel rendelkező betegszállító szervezetek tevékenységét. Ennek keretében végzi a betegszállítási feladatok 6. § (2) bekezdése szerinti felvételét, az illetékes betegszállító szervezet felé való továbbítását, a feladat teljesítésének folyamatos követését. A finanszírozási szerződéssel rendelkező betegszállító szervezetek a rendelkezésükre álló kapacitásokat az OMSZ által megadott időszakonként jelentik.

Emelje fel a kezét, aki itt olyat lát, hogy kocsik szintjén feladatkiosztás, mentés szintű operatív irányítás?!

FELVESZI A FELADATOT, ÁTADJA, NYOMON KÖVETI A VÉGREHAJTÁST.

Mást NEM tehet!

Ha mást tesz, jogszabályt sért. (Remélem, OMSZ vezetőség, és jogászok olvassátok ti is!)

Az, hogy az OMSZ nem tud megfelelni a rendeletben egyébként 2012. január 1-től (!!!) előírt kötelezettségének, és még a betegszállítást sem tudja felvenni, nemhogy normálisan továbbítani, és ezzel kárt okoz (márpedig bizonyíthatóan kárt okoz), az a Ptk. szabályai szerint perelhető, és meg is nyerhető.

Mentés - másképp 2012.05.05. 10:30:36

@mz/xxl: a tisztelt blogíró fejében olyannyira rend van, hogy ismeri a mind a hivatkozot jogszabályt, mind annak a 2011. 06. 30-án, a 37/2011 (VI. 28.) NEFMI rendelettel életbe léptetett módosítását, különös tekintettel a 14. és 15§-ra, mi viszont 2012. 01.01-től hatályos.
A poszt címében lévő "svindli" szó próbált arra a nem elenyésző tényre rámutatni, hogy bár a jogszabály és mindenki, aki a R hatálya alá esik, IRÁNYÍTÁSRÓL beszél, de per definitionem szó nincs irányításról. Sajnálom, ha pont a lényeg kerülte el figyelmét. Az államtitkárnak feltett költői kérdés pedig szintén ezt célozta: a hozzá nem értés és dilettantizmus simán megvezette őkegyelmét, amiből két következtetést vonnék le, ha Isten nekem dobná ezt a feladatot. 1: vagy jobban választanék untermanokat, 2: vagy magamnak kellene felkészültebbnek lennem.

mz/xxl 2012.05.05. 14:31:37

@Mentés - másképp: Tanult kolléga! Lehet, hogy én vagyok akkor a funkcionális analfabéta, de én úgy értelmeztem amit írtál, hogy Te pont a közvetlen irányítást hiányolod, amit a jogszabály előír. Respect!
Egyébként - tegyük hozzá gyorsan -, respect Beneda doktornak is. Meg szeretné változtatni a betegszállítást, változtatni akar azon, ahogy a betegszállítók most működnek: szervezetlenül, egymást gyakran szó szerint meglopva (tisztelet a kivételnek). Nincs az országnak olyan régiója, ahol ne lehetne hallani a betegszállítók acsarkodásáról, egymásra mutogatásról, fel nem vett telefonokról, el nem végzett szállításokról. Ez van. Ezen változtatni kell!
Csak nem így! Az OMSZ erre alkalmatlan. Alkalmatlan is volt mindig. Vissza lehet sírni a régi szép időket, és siratni az OMSZ-os betegszállítást, de az sem működött annak ellenére, hogy néhány megyeszékhelyen volt hajdanában-danában annyi kocsi (vagy több), mint most összesen van az adott megyében. Szállítás is több volt, az igaz, de ez örök igazság, hogy a szállítási igény az mindig legalább egyel több, mint a kapacitás. Magyarul: ha van kocsi, lesz szállítás.
Visszakanyarodva az eredeti gondolatra.
Beneda doktor változtatni akart, és jogosan. Lehet, hogy ezt vállalta a Mókus őrsben, mint kabinetfőnök. Ki tudja?
Viszont rossz tanácsot kapott! Valaki azt mondta neki, az a jó út, hogyha a betegszállítást az OMSZ irányítja. És lőn jogszabály. Semmi hatástanulmány, semmi elemzés, semmi alternatíva. Szabály az szabály! Az OMSZ kerülgette a témát, mint macska a forró kását, aztán lassan már nem volt mit tenni. Lőn 1820, gyönyörű gépi hang (mintha egy halott beszélne a túlvilágról), képzett és tapasztalt kollégák, és hogy letronfolják a betegszállítókat, akik némelyikénél már igen korszerű internetes megrendelő és nyilvántartó, felületek vannak, előálltak ezzel a kivitelezhetetlen ötlettel, hogy legyen számítógépes fuvarszervezés! (Bár a jogszabály erről egy büdös mukkot nem ír!)
Hetek alatt "közbeszerzés", nyerés, és 95% (!!!!)-ban kész program. Kész lehetett az a program, ne röhögjön senki, mert be is mutatták a nagy nyilvánosságnak. Valamennyire a szakmám, ezért bátran állítom, hogy akkor mondjuk egy programra, hogy 95%-ban kész, ha túl van minden teszten, élesben fut, és már beleunt a programozó a módosításokba.

Nem tudom, ki látta a "Tű a szénakazalban" című filmet Donald Shutterland-al. Van benne egy jelenet, amikor a német kém Angliában egy repülőgép támaszpontot derít fel. Fényképezi a gépeket, számolja az ellenséges erőt, belopódzik, hogy mindent alaposan felderítsen, és már éppen elhiszi, hogy hatalmas erővel és haditechnikával áll szemben, amikor nekidől az egyik gépnek, és - ha jól emlékszem - leesik a gép légcsavarja. Trükk volt az egész! Papundekli repülők, kamu tankok, stb!
Beneda doktor pénteken megnézte ezt a már hónapok óta 95%-ban kész programot, és mindenkit megnyugtat.
Beneda doktor! Neki kellett volna támaszkodni a légcsavarnak! Vagy felhívni néhány intézményt, hogy mi is történt itt a napokban! Rossz lóra tett, Beneda doktor!

szabidoki 2012.05.05. 18:30:53

@Krinyo: anno a betegszállítás nem azért lett kiszervezve, hogy gazdaságosabban működjön, hanem mert az akkori OMSZ főigazgatónak ez állt érdekében.

Krinyo 2012.05.05. 21:37:44

@szabidoki: ez is benne volt a pakliban, igen... egyébként hogy ez az egész mennyire alapvető jogokat sért, abba ne menjünk bele. Egyrészt az egész törvénytelen (igen, tudom mit beszélek :), másrészt sehol a világon nincs olyan, hogy magánválallkozások napi feladatainak végzésébe ilyen szinten belenyúljon egy harmadik, részben független fél. Nonszensz az egész.

Mentés - másképp 2012.05.05. 22:29:33

@Krinyo: "sehol a világon nincs olyan, hogy magánválallkozások napi feladatainak végzésébe ilyen szinten belenyúljon egy harmadik, részben független fél."

Ez az egyik leglényegesebb részlet. Valóban agyrém. For profit vállalkozások üzleti terv alapján működnek, bevételt, kiadást kalkulálva. Az össz bevétel (betegszállítási kassza) itt ugyan felülről zárt, tehát max egymástól tudtak eddig pénzt elvenni, az államot semmilyen kár nem érhette, viszont azt meg mi is tiltja, hogy ha jobb minőségű szolgáltatást nyújt, akkor több beteg rendeljen meg valakinél szolgáltatást? Van a területi ellátási kötelezettség, ez volt a kvázi tervezhető lába a bevételnek, a többi pedig a szolgáltatás színvonalán múlhatott. Ehhez képest most valóban egy harmadik fél dönti majd el, hogy kinek mennyi bevétele lesz. --> egyenes út a "kenéshez"...

mz/xxl 2012.05.05. 22:57:47

Ha már pénz került szóba, számoljunk!

130 ember bére, járuléka, stb./év=187 millió forint alaphangon. Hozzájön még a különböző címeken a rendszerhez csapott főnökség bére, a telefonvonal bérlet, egyéb infrastruktúra, etc. Ez éves szinten szerintem MINIMUM 300 milla. A betegszállítási kassza 5%-a megy el a semmire, mert ezért a pénzért még szarabb a rendszer, mint volt!

Közben orvosok mennek ki az országból, és az anyám párnahuzatát hazaviszem mosni, mert a kórházban nincs mosatásra pénz.

Na ez a vérlázító!

Krinyo 2012.05.07. 09:57:16

Bezzeg uzemanyagar-kompenzaciora nincs penz. Tenyleg nonszensz. Szamoljanak mar utana, hogy mekkora kart okoztak ezzel az egesszel. Az mar most lathato, hogy sokkal tobbet futunk sokkal kevesebb beteggel, kevesebb hasznossal...

Mentés - másképp 2012.05.07. 15:54:00

Egy kis másikra mutogatás, egy kis mellébeszélés, hablaty az előre nem látható problémákról, kicsit savanyú is, sárga is, de nekünk azért narancs. Gratulálok. inforadio.hu/hirek/belfold/hir-496076

Krinyo 2012.05.08. 09:10:58

Az "elore nem lathato problemakra" ket masik kollegammal egyutt meg marcius vegen felhivtuk az OMSZ programjat keszitok figyelmet. Az MBOE kulon feljegyzest kuldott errol a talalkozorol mindenkinek, az OMSZ-nak es a NEFMI-nek is. Szerintem kb. ennyit a "targyaloasztal mellett megoldando" problemakrol. Mirol akarnak targyalni? Amire mar eddig is felhivtuk a figyelmuket? Amire eddig is tojtak? Hogy hogyan mukodik valojaban a betegszallitas???

Mentés - másképp 2012.05.10. 12:42:23

Egy mai hírben olvastam a következőt:

"Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője azt mondta, a betegirányítás átvétele egy hosszú folyamat utolsó lépcsője volt. Május elsején több olyan nehézséggel is szembesültek, amelyeket előre nem lehetett látni.

– A vonalak leterheltsége mellett a százezres adatbázisban maradtak címhibák, amit utólag javítani kellett. Például a rendszerben a SOTE központi telephelye volt beírva, ami teljesen máshol van, mint például az intézmény nőgyógyászati vagy belgyógyászati klinikája – jegyezte meg a szóvivő."

Na, kedves rádiónézőink, akkor most álljunk meg egy pillanatra! Milyen rendszerről is hablatyol a szóvivő? Mert ha arról, amit ők vettek meg, akkor izibe' kezdjen már valaki egy vizsgálatot a 20mio+ÁFA értékű szerződés ügyében!!! Ha ugyanis annyira idióták voltak, hogy a taxi szoftvert előzetes bemutató, garanciák, adatbázis egyeztetés és ellenőrzés, továbbá tesztelés nélkül szerezték be és állították éles szolgálatba, akkor bizony a hűtlen kezeléstől kezdve a gondatlanságig sok minden fennáll, továbbá a károkozásért bizony az OMSZ-nak komoly következményekkel kell számolnia...

Krinyo 2012.05.10. 13:00:23

A rendszer nem volt tesztelve, ugyanis aprilis 27-ig (sot, a mai napig!) nem mukodik. Az adatbazis meg sehogy sem lehet friss, mert az OEP legutolso adatbazisa, amibol dolgozni tudnak, 2007-es. Ez sem volt elore nem lathato, mert mar macius vegen szoltunk, hogy ez eleg nagy problema, es ezert kertuk a tesztuzemet, parhuzamos mukodest, mig felepulnek a megfelelo adatbazisok...
A kozbeszerzesben ha jol emlekszem 40/60 napra vallaltak a teljesitest, ez tuti nem valosult meg, kivancsi lennek, hogy kifizettek-e a szamlat...

mz/xxl 2012.05.11. 06:13:44

Mi ez az arcátlan hangulatkeltés? Ez a valóságtól elrugaszkodott mellébeszélés? Mi ez a rágalomhadjárat és zavarkeltés, amikor az egészségügyi intézményektől egyetlen panasz sem jutott el a kormányzatig?

"Az egészségügyi államtitkársághoz egyetlen egészségügyi szolgáltatótól vagy háziorvostól sem érkezett jelzés, hogy problémák lennének a betegszállítással - mondta az egészségügyi államtitkárság kabinetfőnöke csütörtökön az MTI-nek; Beneda Attila szerint zavarkeltés folyik, csak azt nem tudni, milyen érdekből."

Most vagy tényleg nem jutott el egyetlen panasz sem, vagy ennyire hülyének néznek minket kollégákat?!

Hölgyek, Urak! Ez felhívás keringőre! Kéretik panaszkodni!

Mentés - másképp 2012.05.29. 12:54:41

Az nem tudom, hogy feltűnt-e valakinek, hogy közben csendben lemondott Bíró Ferenc az MBOE elnöki tisztéről... Az tképpen tökmindegy, hogy megvették, vagy megfenyegették, vagy más módon jutott el a döntésig. Csend is lett. Papp Magort is leradírozták. Szépen sorban, mindenki megbékél. Csak tudnám, hogy akkor eddig meg mi a francnak küzdött???
süti beállítások módosítása